Mennyi pénzt keres Majka a YouTube-on a Csurran, cseppen dallal?

Majka Csurran, cseppen pénz

Majka új dala, a bindzsisztáni elnökről szóló Csurran, cseppen berobbantotta az internetet. 4 nap alatt már több, mint 5 millió megtekintésnél jár a YouTube-on, ami gombócból sem kevés. Ez vajon mennyi pénz, pénz, pénz, pénzecsként jelent? Ennek jártunk utána.

Hogy lehet pénzt keresni a YouTubeon?

A YouTube a videók előtt, után, és hosszabb videók esetében közben is hirdetéseket jelenít meg. Ezekért a hirdetésekért fizet a videó készítőinek, de nem mindenkinek. Azok a csatornának kaphatnak  pénzt a YouTube-tól, akik csatlakoztak a YouTube Partnerprogramhoz, aminek a feltételei, hogy legalább 1000 feliratkozója van a csatornának, és az elmúlt 12 hónapban legalább 4000 óra nyilvános nézett órát (vagy 10 millió megtekintést Shorts-videók esetén) ért el a csatorna, és a YouTube-fiókoknak meg kell felelnie a közösségi irányelveknek, és nem tartalmazhat szankciókat. Majka esetében ezek mind adottak.

Mennyi pénzt fizet a YouTube?

A YouTube-videók bevételét számos tényező befolyásolja. Az egyik legfontosabb a CPM, vagyis az ezer megtekintésre jutó hirdetési díj, amelyet a videó témája, a nézők földrajzi helye és az aktuális szezonális trendek határoznak meg. A tartalomkészítők által ténylegesen megkapott összeg az RPM, amely alacsonyabb a CPM-nél, mivel a YouTube a bevétel 45%-át megtartja. Nem minden megtekintés hoz bevételt, mivel a nézők körülbelül 40-60%-a lát hirdetéseket. A videók hossza is számít: a legalább 8 perces videók lehetővé teszik, hogy a készítők több hirdetést helyezzenek el. Emellett a különböző hirdetéstípusok, például a videó előtti vagy közbeni reklámok eltérő mértékben növelhetik a bevételt. Végül a YouTube Premium előfizetők nézettsége is hozzájárul a bevételhez, gyakran magasabb összegekkel, mint a hirdetésalapú megtekintések.

A bevételeket befolyásolja a videó tartalma is, egy kutatás szerint a míg a zene videók bevételszerző képsessége kb. 1,36 USD, addig gaming témakörben ez 4,55 USD, oktatás esetében meg 9,09 USD.

Majka  esetében annak is jelentősége van, hogy nem csak Magyarországon lett népszerű a videó, hanem például Ausztriában és Németországban is. Ezekben az országokban több bevételt hoz egy megtekintés, mint Magyarországon, Ausztriában kb. 40 %-kal többet, Németországban meg akár a háromszorosát.

Mennyi az annyi, konkrétan mennyi YouTube bevételt hoz a Csurran, cseppen dal?

Az eddigiekből látszik, hogy ez elég összetett dolog, és a pontos adatokat csak Majka tudja, kívülállóként csak tippelni, becsülni lehet, illetve vannak olyan alkalmazások, amelyek megbecsülik egy-egy videó YouTube bevételét. Nézzük, mit mutatnak.

Tunepocket.com

Tunpocket.com becslése szerint a Csurran, cseppen videó eddig 2025.01.22-ig 7890 és 19726 USD közötti bevételt termelt, ez forintban kb. 3 millió és 7,5 millió között van.

Majka YouTube bevétel tunepocket.com
forrás tunepocket.com

Viewstats.com

A viewstats.com becslése szerint 7900 USD bevételnél jár a videó.

Majka youtube bevétel viewstats.com
forrás viewstats.com

 

Socialblade.com

A socialblade.com becslése szerint a klip bevétele 2900 és 23300 USD között lehet, ez forintban kb. 1.100.000 és  8.900.000 közötti tartomány.

Majka youtube bevétel socialblade.com
forrás socialblade.com

A fentiekből is látszik, hogy nagy szórást mutatnak a becslések, de az valószínűsíthető, hogy már milliós bevételnél jár a Csurran, cseppen. Ez elsőre elég soknak is tűnhet, de ha belegondolunk, hogy a dal és a videó elkészítése mennyibe kerülhetett, ez önmagában nem is olyan sok, de egy ilyen dalnak általában nem a YouTube a fő bevételi forrása. Például biztos többen vásároltak az új dal hatására jegyet Majka koncertjére, és a statisztikák alapján közzel 20.000 új YouTube feliratkozót is hozott. A YouTube klipekre sok esetben marketing eszközként tekintenek, és ha azt nézzük, hogy hirdetésből mennyibe került volna több, mint 5 millió embert elérni, ahhoz képest ez nagyon hatékony módszer.

Már túl van a csúcsponton

Ha jobban megvizsgáljuk a dal statisztikáit, úgy tűnik, hogy ami a nézettséget érinti már elérte a csúcspontját. A napi nézőszám folyamatosan nőtt január 20-ig, amikor 1.612.101 néző kattintott a videóra, de janár 21-én ez a szám már csak 1.389.874 volt, ami 16 százalékos csökkenés.

Majka Csurran, cseppen nézettség
forrás viewstats.com

kiemelt kép: Majka Facebook oldala